niedziela, 6 marca 2011

Tosty francuskie



Niedziela... Niestety, w moim przypadku planowanie długiego spania zdaje się na nic i już przed godziną 8 budzę się sama z siebie. Mój organizm daje mi chyba znać, że szkoda tracić taką piękną niedzielę na spanie ;) Doleżałam jednak do 9-tej, napawając się faktem, że po raz pierwszy w tym tygodniu nie muszę się zrywać z łóżka. Leżąc, zastanawiałam się nad śniadaniem: kiełbaski? a może omlet cesarski? Nieee... Tosty francuskie!
Proste, słodkie, leniwe - w sam raz na niedzielny poranek. Objadałam się nimi wraz  z Mamusią. 
Lubię takie niedziele.
I tylko jednej domowniczki brakło. Bo wyemigrowała. Do centrum ;)


Tosty francuskie z melonem (dla 2 osób)

Składniki:

4 kanapki chleba (dobrze, jeśli to jest lekko czerstwy chleb - tosty francuskie to wspaniała metoda recyklingu ;) )
1 jajko
mleko (100ml?)
cynamon
cienki plasterek masła

Dodatki do tostów:
4 łyżki jogurtu naturalnego
4 małe plasterki melona
miód

Wykonanie:
W głębokim talerzu miącham jajko z mlekiem, dosypuję cynamon. W tej mieszance moczę po kolei wszystkie kanapki.
W międzyczasie na patelni rozgrzewam masło. Na rozgrzane masło kładę tosty. Smażę 2-3 minuty z każdej strony, do zarumienienia.
Kładę tosty na talerzu  i dekoruję 1 łyżką jogurtu i 2 plasterkami melona. Wszystko to polewam odrobiną miodu. Gotowe :)

Smacznego!

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz