wtorek, 5 czerwca 2012

Quiche z białymi szparagami i cebulą


Chodziła za mną już od daaaawna. Kręciłam się wokół szparagów, przyglądałam się im, dotykałam, zastanawiałam się "z czym i jak", lamentując jednocześnie nad ich ceną. Dziś już nie mogłam dłużej się im opierać.
Jednocześnie chodziło za mną kruche ciasto, które wielbię absolutnie bezgraniczną miłością niczym Marcel Proust magdalenki. Mogę je jeść na słono, i na słodko, na śniadanie i na kolację i z każdym dowolnie wymyślonym dodatkiem.
Gdy w końcu ujrzałam szparagi w rozsądnej cenie, nie potrzebowałam ani słowa namowy do zrobienia kruchego ciasta. Wyszło idealnie. Wiosennie, świeżo, a jednocześnie lekko zdecydowanie dzięki dodatkowi musztardy francuskiej i kolorowego pieprzu.

Quiche z białymi szparagami i cebulą

Składniki:

ciasto:
250g mąki
100g zimnego masła
sól
pół szklanki wody

baza:
3 jajka
pó szklanki śmietany
pół szklanki jogurtu naturalnego
1 łyżeczka musztardy francuskiej

dodatki:
3/4 pęczka białych szparagów
szynka pokrojona w kostkę
1 pokrojona cebulka dymka (biała i zielona część)
1 mała cebula pokrojona w krążki

Przygotowanie:


Szybko kroimy masło z mąką z solą. Jak najszybciej zagniatamy ciasto, dodając wodę w miarę zagniatania. Gładką masę zawijamy w folię spożywczą i wkładamy do lodówki na około 30 minut.

W międzyczasie odkrajamy twardą część szparagów. Tak przygotowane szparagi wrzucamy na 3 minuty do gotującej się wody. Wyciągamy i osuszamy.

W miseczce mieszamy jogurt ze śmietaną, musztardą i przyprawami.

Schłodzone ciasto rozwałkowujemy i wykładamy nim formę. Nakłuwamy widelcem i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180stopni na 15 minut.

Następnie na cieście układamy szparagi, szynkę, cebulę, zalewamy bazą, posypujemy zieloną częścią dymki i pieczemy kolejne 15-20 minut.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz